17 czerwca 2015

Moje letnie 'must have' na balkonie

Zapewne już dawno Wasz balkon bądź taras jest gotowy na letnie dni i wieczory. 
Mój dopiero od kilku dni. Niestety w tym sezonie troszkę późno wzięłam się za tą część... ale już wszystko gotowe :) Poniżej dowiecie się o trzech rzeczach bez których mój balkon nie mógłby funkcjonować ;)

Balkon, czy też taras może stać się zewnętrzną wizytówką domu, czy mieszkania dlatego jeśli już się nim zajmujemy, to warto aby zachować pewną estetykę tego miejsca. Musimy pamiętać przede wszystkim o tym, aby na czymś wygodnie usiąść w celu zrelaksowania się. Kompleks wypoczynkowy, np. z ratanu czy wikliny. I niewielki stolik, przy którym będzie można napić się porannej kawy, zjeść garść przepysznych truskawek z jogurtem, czy chociażby posiedzieć z dobrą książką.



Kiedy zapadnie wieczór warto mieć lampiony, które rozświetlą letnią noc. Mogą mieć prostą formę lub bardziej oryginalną. Ciekawie będą się prezentować zarówno te wiszące, jak i stojące ale tylko ze świeczkami - stawiam na prostotę. (zdjęcie w następnym poście - obiecuję)

Trzecim moim 'must have' są zielone rośliny. Drzewka, krzaczki, kwiatki... bez nich ani balkon, ani też taras nie mają dla mnie swojego uroku. Jeśli nie macie ręki do kwiatów, dobrze zainwestować w niewielkie  drzewka, czy roślinki, które nie są wymagające,
a pięknie będą się prezentować w stylowych doniczkach. Ostatnią opcją mogą być również zioła (bazylia, tymianek, mięta, oregano, rozmaryn) ja akurat te mam w kuchni na parapecie ;)





Dodatkowo u mnie znalazła się również moskitiera na okno balkonowe i drewniany karmik dla ptaków, który wykonał mój Tata :)




6 komentarzy:

  1. Ciekawie się zapowiada :) Mój balkon jeszcze nie jest gotowy. Kompletnie nie mam czasu, ale już za dwa tygodnie zaczynają się wakacje i mam nadzieję,że wtedy wszystko uda mi się zgrać do końca :) Pozdrawiam - M.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I jak udało się, czy jeszcze brakuje pełnego składu na balkonie :-)

      Usuń
  2. Piękny ten stoliczek! Bardzo mi się podoba zapowiedz i jestem ciekawa co będzie dalej.

    W wolnej chwili zapraszam do siebie. Będzie mi bardzo miło jeżeli zostawić swój komentarz i napiszesz co myślisz o mojej twórczości, bo bardzo zależy mi na opini osób związanych z urządzaniem wnętrz:)

    Pozdrawiam Zuzia z kopytkowa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Zdecydowanie podzielam Twoje balkonowe must have. Z jednym tylko wyjątkiem.
    Mój balkon to prawdziwa patelnia, więc odpadają roślinki. Cały dzień operuje słońce, wokół zero cienia, chociażby od jakichś drzew czy innego budynku.
    Próbuję cały czas to rozpracować jakoś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie też jest patelnia od 13 do 19 słonko ale drzewko się trzyma :)
      Trzymam kciuki za urządzanie balkonu :D

      Usuń