28 lutego 2013

przysłowiowa kropka nad i

Już kilka razy zdarzyło mi się pisać o oświetleniu, ale nie napisałam jeszcze nic o tym najważniejszym... czyli o żyrandolach. Ja to nazywam przysłowiową kropką nad i - chociaż jest podstawowym elementem w salonie, pokoju dziennym, sypialni, łazience etc. Bo czy wyobrażacie sobie jakikolwiek pokój bez głównego oświetlenia? Chyba nie, tak właśnie myślałam. Z wieloma rzeczami, które będą aranżowały nam wnętrze domu jest jakiś tam problem. Wydaje się jednak, że z doborem żyrandolu - ogromny! 
Jaki wybrać aby pasował i wiązał cały styl wnętrza? Przecież oświetlenie musi współgrać ze stylistyką pomieszczeń, jednocześnie przypieczętować cały wystrój.

Najczęściej jest tak, że żyrandole wieszamy w pokojach o dużym metrażu. Miejsce swoje znajdą również nad stołem jadalnianym, czy wyspą kuchenną. Żyrandol jest dekoracyjny
i funkcjonalny. Aktualnie na rynku jest wiele nowoczesnych form i kształtów, wykonane są one z najrozmaitszych materiałów, a do tego mogą niekiedy zabłysnąć przez dodatki. Wybierając go do domu kierujmy się względami estetycznymi, nie zapominając
o funkcjonalności. Może warto zainwestować w klasykę, czyli w ż
yrandole kryształowe. To są te ponadczasowe (pasują do przestronnego salonu w stylu nowoczesnym, jak i do sypialni w stylu pop-art). Ponadto dają wspaniały efekt poprzez odbijające się od kryształów światło. Inne: szklane, papierowe, wykonane z tworzyw sztucznych, mosiężne i tak dalej.

www.archiexpo.com


Hmm, tak na marginesie podoba Wam się słowo żyrandol? 
Mnie niestety bardzo drażni i często kiedy je słyszę, mam przed oczami obraz starego domu, a w nim ogrom żyrandoli.... Ale to tylko takie wtrącenie ;-)
Mam nadzieję, że jeśli macie podobnie, to zmieniłam Wasze wyobrażenie :-)



dreamhomedesigns.net


www.distrofurniture.com


www.archiexpo.com


www.archiexpo.com


www.crookedbrains.net


2 komentarze:

  1. Mnie osobiście słowo żyrandol się nie podoba no i ...działa na mnie wyjątkowo drażniąco. Lubię bardziej słowo lampion, lampa.Osobiście gustuje w bardziej nowoczesnym oświetleniu.No chyba,że jest to dom z klimatem to jak najbardziej-odpowiednia Lampa musi być.
    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam na mojego bloga:)

    OdpowiedzUsuń
  2. żyrandole lubię oglądac, ale ich ceny sa z reguły kosmiczne, w sumie zawsze zastanawiałam się czemu tak jest.

    OdpowiedzUsuń