21 stycznia 2013

By zasłonić, a może upiększyć...

Ilekroć wybieram się do sklepu z firankami, zasłonami i roletami mam problem
z wybraniem czegoś co będzie nie tyle, że pasowało do mojego wnętrza, ale będzie podkreślało styl i wprowadzi przysłowiowy klimat. Czasami wystarczy zmienić firanki na rolety, a pokój wygląda jak nowy i bardziej ciekawy.
Pewnie zauważyliście, że kiedy powiesi się wybrane tkaniny w oknach, to dodają one ciepła i nutę elegancji. Według mnie właśnie tego brakuje w wnętrzach krajów skandynawskich, gdzie w żaden sposób nie ozdabia się okien od strony wewnętrznej, a jeśli już spotkamy się z roletami to tylko po stronie zewnętrznej (bezpieczeństwo), co i tak nie zdarza się wszędzie. 

Czyż to nie ciekawe? :) Pamiętam swoją reakcję kiedy ponad dziesięć lat temu po raz pierwszy byłam w Danii, piękny kraj, gdzie rowerzysta jest szanowany i nie przeszkadza chociażby tak jak w Polsce, ale okna bez firanek bardzo mnie zaskoczyły, może nie za dnia, ale nocą już tak. 
W nowoczesnych, minimalistycznych wnętrzach jest podobnie. Dużo okien, piękne widoki i brak jakichkolwiek okryć okiennych. Ja jestem zwolenniczką tego, aby jednak coś było w tych oknach (ale też nie we wszystkich!). Salon, sypialnia, pokój gościnny, łazienka - pomieszczenia w domu, w których potrzeba tego aby zawisły zasłony dekoracyjnie upięte, czy zasłonki sznurkowe, które nadadzą pewnej oryginalności, a może ktoś zdecyduje się na rolety rzymskie, które są bardzo efektowne i  idealnie pasują do każdego wnętrza. 
Kuchnia to miejsce, w którym powinno być dużo światła naturalnego więc może tutaj wyrzeknijmy się tradycyjnych firan, rolet. Po dwóch albo jednej stronie fajnie przewiązać ozdobne kwiatowe zasłony, które będą tylko dekoracją. 

Nie zawsze można znaleźć wymarzone firany czy zasłony dlatego polecam zakupieni materiału i spróbowanie samemu czegoś uszyć, czegoś bardzo prostego, czegoś czego nie będzie miał nikt inny. 

    

          Te kwieciste, ozdobne są w kuchni - uszyte przez moją Mamę



                natomiast z tego materiału są piękne zasłony w salonie 




1 komentarz:

  1. Anonimowy11:35

    Ja polecam rolety rzymskie, są genialne i faktycznie sprawdzają się wszędzie.

    Ruda

    OdpowiedzUsuń