7 grudnia 2012

Zamknięte w ramach

Pozwalają zamknąć, ozdobić i uwidocznić to co nam się podoba. Są oprawą dla dzieł sztuki znanego czy tajemniczego artysty, pomogą podkreślić uwiecznioną szklanym obiektywem ważną chwilę na zdjęciu. Są drewniane, metalowe, szklane, plastikowe, pokryte delikatnym materiałem,pozłacane, duże i małe, standardowe i oryginalne... 
takie są właśnie ramki i oprawy. Ramy złote i srebrne są zarezerwowane tylko dla dzieł sztuki, ponieważ podkreślają ich wartość artystyczną. Natomiast malarstwo olejne najlepiej prezentuję się w drewnianych oprawach. Współczesne grafiki fantastycznie prezentują się na ścianach w metalowych ramkach z odpowiednim passe-partout. 

Jak dobierać ramki i czym się sugerować?
Tak naprawdę trzeba kierować się pewną zasadą, którą zawsze powtarzał mój wykładowca: stylowa rzecz- stylowa oprawa, nowoczesna rzecz- nowoczesna oprawa. Ponadto trzeba pamiętać, że im ciemniejszy element do pokazania, tym bardziej błyszcząca ramka, która podkreśli to co chcieliśmy przedstawić. Stare zdjęcia (czarno-białe, zniszczone, sepia)  idealnie będę wglądać z czarnym passe-partout w drewnianych ramkach. Te nowsze i kolorowe zdjęcia jeśli wiszą na ścianie, to zastosujmy do nich monochromatyczne kolory ramek, te które prezentują się na meblach, parapetach, stolikach wolą trochę różnorodności i naszego pomysłu. W dziecięcych pokojach tylko i wyłącznie kolorowe i zabawnymi motywami- bo przecież mają podobać się dzieciom i im sprawiać radość.







3 komentarze:

  1. Anonimowy18:52

    Witam przed świątecznie :)Nie mam pomysłu na firanki, zasłonki lub cokolwiek innego na okno kuchenne. Jeśli mogłabyś mi pomóc to z góry dziękuję.
    mała_mimi :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Anonimowy20:06

    Sądziłam , że mogę liczyć na jakąkolwiek podpowiedź, niestety pomyliłam się ale byłam u Ateny z "Drewnianej Szpulki" i tam znalazłam mnóstwo ciekawych propozycji.....jeśli to brak czasu, to ok. nic się nie stało....pozdrawiam przed świątecznie:)
    mała_mimi.

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj!
    Przepraszam Cię ale jestem niedostępna w weekendy i dopiero odczytałam Twoje oba komentarze. Jeśli mogę Ci jeszcze pomóc to daj znać. Od tego tygodnia miałam zamiar publikować posty na temat dekoracji świątecznych, nie chciałam aby były na blogu za wcześnie, by ten okres przedświąteczny za szybko się nie znudził. Gdybyś miała jeszcze ochotę poczytać to serdecznie zapraszam, na pewno w najbliższym poście odpowiem na Twoje pytanie.

    Gorąco pozdrawiam i jeszcze raz przepraszam :)

    OdpowiedzUsuń